Stillingsannonce

Københavns Kommune søger en udvalgssekretær til Valby lokaludvalg

Vil du være med til at udvikle og styrke nærdemokratiet i Københavns Kommune? Så er stillingen som udvalgssekretær for Valby Lokaludvalg måske noget for dig?

Valby Lokaludvalg
Borgerrepræsentationen i Københavns Kommune har besluttet at styrke nærdemokratiet ved at oprette lokaludvalg i hver af kommunens 10 bydele i perioden 2006-2009. Valby Lokaludvalg blev oprettet i 2006 og er en lokal forsamling, der består af 23 medlemmer fra det lokale foreningsliv og de politiske partier. Lokaludvalgets opgave er at fungere som bindeled og sikre dialog mellem borgerne i Valby Bydel og politikerne på Københavns Rådhus.

Valby Lokaludvalg betjenes af et lokalt sekretariat, som er placeret i Valby Kulturhus, Valgårdsvej 2-4 (Toftegårds Plads). Som udvalgssekretær står du i spidsen for sekretariatet.

Stillingens indhold
Som lokaludvalgssekretær skal du lede og varetage den daglige drift af lokaludvalgets sekretariat i bydelen. Samtidig skal du skabe rammerne for, at lokaludvalget kan varetage sit arbejde med at komme med lokale input til de politiske beslutninger, som træffes i Københavns Kommune. Dine primære arbejdsopgaver vil – i samarbejde med lokaludvalget og formandskabet – være at:

  • forberede, afholde og følge op på lokaludvalgets månedlige møder
  • tilrettelægge og koordinere lokaludvalgets projekter, seminarer og øvrige aktiviteter
  • forberede og afholde dialogmøder og høringer med borgerne i bydelen
  • indgå i dialog med forvaltningerne i Københavns Kommune og indsamle informationer
  • støtte lokaludvalget med at udarbejde en bydelsplan for bydelen i samarbejde med Økonomiforvaltningen
  • informere borgerne og de lokale medier om lokaludvalgets arbejde blandt andet via hjemmeside og nyhedsbrev
  • varetage økonomistyringen og udarbejde budget
  • sikre at de juridiske rammer for lokaludvalgets virke overholdes

 

Opgaverne er mangeartede og skal ofte løses under tidspres. Samtidig kan arbejdstiderne variere, da lokaludvalget afholder møder og aktiviteter udenfor normal arbejdstid.

Vi tilbyder:

  • en attraktiv stilling som leder af et lille sekretariat
  • personaleansvar for 1-2 ansatte
  • indflydelse på etableringen af lokaludvalgets sekretariat
  • et tæt samarbejde med lokaludvalgssekretærerne for de øvrige lokaludvalg
  • gode ansættelsesvilkår
  • gode muligheder for efteruddannelse og udvikling af kompetencer

 

Din profil
Vi forestiller os, at du har en samfundsvidenskabelig eller eventuel anden akademisk uddannelse, og at du har interesse for at arbejde med lokalpolitiske emner i tæt samspil med engagerede københavnere i bydelen.

Derudover lægger vi vægt på, at du:

  • har erfaring med nærdemokrati og borgerdialog
  • har kendskab til lokalpolitik og foreningsliv
  • er opsøgende og god til at skabe og vedligeholde netværk
  • kan arbejde selvstændigt og er god til at samarbejde
  • er god til at prioritere arbejdsopgaver og overholde deadlines
  • har gode skriftlige og mundtlige formidlingsevner og en naturlig gennemslagskraft
  • er fleksibel og har mulighed for at arbejde udenfor normal arbejdstid
  • er serviceminded, engageret og initiativrig

 

Løn og ansættelsesvilkår
Stillingen ønskes besat senest pr. 1. januar 2009 eller snarest derefter. Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst med mulighed for forhandling af tillæg.

Ansættelsesmæssigt vil du høre under Center for Borgerservice og referere til den ene kontorchef i dette center. Center for Borgerservice er et center i Økonomiforvaltningen på Københavns Rådhus.

Yderligere oplysninger
Der planlægges samtaler i uge 45 og 46. Har du yderligere spørgsmål til stillingen, kan du kontakte Dorthe Eren 36 18 01 92 (Sekretariatet i Valby) eller teamleder Birgitte Frimer-Larsen på tlf. 33 66 21 65.

Ansøgning
Du bedes sende din ansøgning vedlagt cv og dokumentation for uddannelse til job@okf.kk.dk. Du skal henvise til mærket 2008-111156 i mailens emnelinie. Ansøgningen skal være os i hænde senest 20. oktober 2008, kl.12.00.

Økonomiforvaltningen er én ud af i alt syv forvaltninger. Økonomiforvaltningen varetager de overordnede og koordinerende opgaver vedrørende kommunens økonomi, økonomisystem, personale, fysisk planlægning, informationsvirksomhed og den generelle udvikling i øvrigt. Endvidere varetager Økonomiforvaltningen sekretariatsbetjening af Borgerrepræsentationen, Økonomiudvalget og Overborgmesteren. Københavns Kommune på Internettet: www.kk.dk

Københavns Kommune ser mangfoldighed som en ressource og værdsætter, at medarbejderne hver især bidrager med deres særlige baggrund, personlighed og evner.

Frist: 20-10-2008
Forvaltning: Koncernservice
Adresse: Valgårdsvej 2
By: 2500 Valby
Telefon: 36 18 01 92
Email: job@okf.kk.dk